Inbound Service
Haal het optimale uit jouw online leads met de inbound dienst van CARMEN!
Haal het optimale uit jouw online leads met de inbound dienst van CARMEN!
Een dealer- of autobedrijf bestaat vaak uit drie afdelingen: Service, Parts en Sales. Vooral bij de afdeling Service is de inkomende telefoon de belangrijkste manier om afspraken te maken. Bijvoorbeeld voor onderhoud, service, reparatie of APK. Het kan gebeuren dat klanten die het autobedrijf bellen via de serviceafdeling vaak lang in de wacht staan. En wachten geeft aanleiding tot klachten.
Er is een oplossing om de wachttijd te beperken. Met Carmen Automotive BDC Inbound Service ontlasten wij uw receptionist door simpele gesprekken over te nemen. Dat zijn vaak de gesprekken om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt of APK. Carmen werkt als volgt: uw klant belt en wordt door een automatische beantwoorder begroet en via een keuzemenu op weg geholpen. Bij de keuze ‘afspraak maken’, wordt de call automatisch doorgestuurd naar Carmen Automotive BDC.
Voor onze klanten zoals A-Point (onderdeel van PON) is de samenwerking met Carmen zeer vruchtbaar gebleken. Er is meer werk, meer omzet binnengebracht, simpelweg omdat er geen waardevolle calls meer werden gemist.
Benieuwd naar wat Carmen voor uw organisatie kan betekenen? Wij komen graag bij uw langs om te kijken hoe wij uw receptie kunnen ontlasten!
Bij Carmen werken gespecialiseerde agents die namens uw bedrijf de afspraken online inplannen, samen met uw klant. Reguliere afspraken voor onderhoud en APK zijn makkelijk in te plannen en dus neemt Carmen direct een deel van de werklast van uw receptionist over. De receptionist kan zich bezighouden met de complexere zaken.
De mogelijkheid bestaat ook om een escalatie in te bouwen als u kiest om niet direct naar Carmen door te schakelen, maar dat later in het proces te doen. Bijvoorbeeld als u klant langer dan X minuten in de wacht staat.
Meer weten over inbound service? Neem contact op!
Kijk eens naar de grafiek hierboven. Bellen is de beste manier om de klant te bereiken, nadat de lead is binnengekomen. Het liefst binnen vijf minuten. Wacht je langer? Dan zijn er meer belpogingen nodig om de klant te kunnen spreken. Als het überhaupt nog lukt. Het CARMEN-escalatieproces is op basis van jouw openingstijden van 9:00 uur tot 21:00 uur actief. Dat betekent dat alle online leads hoe dan ook professioneel worden opgevolgd. Direct.