Blog

Blog

Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

Verkopen is niet moeilijk, als je het pijnpunt maar kent!
28 februari 2022

Verkopen is niet moeilijk, als je het pijnpunt maar kent!

Wij zijn dagelijks bezig met verkopen. Kinderen overtuigen, is verkopen. Collega’s een bepaalde volgorde aanleren, is verkopen. Wij zijn altijd aan het verkopen en het maakt niet uit of het een idee, een auto of een afspraak is, of het om opvoeding gaat. Het komt op hetzelfde neer. Hoe kun je iemand overtuigen om jouw […]

Lees verder
P+R podcast: Rolf Westgeest en Paul de Vries maandelijks online met prikkelende automotive-podcast!
22 februari 2022

P+R podcast: Rolf Westgeest en Paul de Vries maandelijks online met prikkelende automotive-podcast!

Rolf Westgeest (EuroStocks) en Paul de Vries (#DCDW) zijn vanaf 22 februari elke maand te beluisteren in een prikkelende podcast. Hierin spreken beide automotive-experts met een bekende of minder bekende gast over alles wat er speelt rondom de verkoop van auto’s. Online, de showroom, de toekomst, kansen en bedreigingen: het onderwerp wordt breed belicht en […]

Lees verder
Wat is de beste “foto volgorde” voor auto advertenties?
21 februari 2022

Wat is de beste “foto volgorde” voor auto advertenties?

Hoe zet ik het beste auto advertenties in? In welke volgorde? Nou die is er niet. Er zijn zoveel manieren om op een juiste manier de attentie van de potentiële klant te krijgen dat wij niet kunnen zeggen dat er een beste wijze is. Wat ik wel weet, is dat de meerderheid een slechte volgorde […]

Lees verder
Vraag jezelf eens af: Wie wil je pleasen?
14 februari 2022

Vraag jezelf eens af: Wie wil je pleasen?

Lead op succesvol gezet, maar toch geen contact. Binnen de automotive zijn er een groot aantal Lead Management Systemen (LMS) beschikbaar. Het LMS van Louwman & Parqui (alleen eigen merk/dealers) maar ook LEF (UnamteIT) en Websolve helpen dealers om inzicht te krijgen in de (online) leads en de opvolging daarvan. Het doel hiervan is om […]

Lees verder
Inzicht in klantcontact: belt jouw klant wel terug?
7 februari 2022

Inzicht in klantcontact: belt jouw klant wel terug?

Belt een klant terug bij een gemiste oproep?  Onze consultants hameren erop, vijf keer bellen, vijf keer berichten (whatsapp/sms/email in die volgorde) voordat je de lead afsluit als “niet bereikt.” Maar waarom eigenlijk? Is één keer bellen niet voldoende? Belt de klant dan zelf niet terug? Hoe verloopt dit klantcontact? Dit vraagstuk speelt ook bij […]

Lees verder
Apple Maps: Waarom ook Apple Maps belangrijk is voor autobedrijven!
1 februari 2022

Apple Maps: Waarom ook Apple Maps belangrijk is voor autobedrijven!

Zelf ben ik een fervent gebruiker van Apple CarPlay, ik weet niet waarom, maar het werkt gewoon lekker. In mijn eerdere auto, een Jaguar F-Pace, had ik een waanzinnig groot scherm en een  fantastische navigatie. Maar toen kwam er een update waardoor de navigatie compatibel met Apple CarPlay werd. Sindsdien heb ik  nooit meer gebruik […]

Lees verder
5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback
27 januari 2022

5 redenen waarom Calldrip beter is dan Trackback

Terug in de tijd met Trackback – of liever vooruit met Calldrip? Trackback, wie kent het niet? Importeurs gebruikten het op grote schaal om dealers te controleren: is een lead wel echt nagebeld? Wat heeft het gesprek opgeleverd? Toen het op de markt kwam, was het een perfect systeem. We weten immers allemaal dat leads […]

Lees verder
Management Buy In: Wat is het belangrijkste wat je dagelijks moet doen?
25 januari 2022

Management Buy In: Wat is het belangrijkste wat je dagelijks moet doen?

Stel, je bent Sales Manager in de automotive bij een grote dealer holding. Je runt een vestiging en managet een aantal verkopers. Wat is dan het belangrijkste wat je dagelijks moet doen? Ik snap dat deze vraag niet met een eensluidend antwoord is te beantwoorden. Bij sommige dealers heeft de Sales Manager meer verantwoordelijkheid dan […]

Lees verder
2022: Wat ga jij doen?
18 januari 2022

2022: Wat ga jij doen?

Het begin van het jaar is bij veel mensen natuurlijk een goed startpunt voor nieuwe ambities en voornemens. Maar wanneer we eenmaal in februari zitten, zien we vaak dat van deze goede voornemens niets terechtkomt. Tegen die tijd zijn we ingehaald door de waanzin van de dag en zijn we vergeten wat we ook alweer […]

Lees verder
Anticiperen op de lockdown! Waarom jouw online showroom juist nu belangrijk is!
11 januari 2022

Anticiperen op de lockdown! Waarom jouw online showroom juist nu belangrijk is!

In 2021 begonnen en eindigen we in een lockdown. Het verplicht sluiten van je zaak, komt natuurlijk nooit goed uit maar om hem wederom in deze periode dicht te moeten doen, is wel heel bitter. Vooral omdat dit vorig jaar precies hetzelfde verhaal was. Maar wat zagen we toen? Mensen werden creatief om hun handel […]

Lees verder
VorigeVolgende