Blog

Blog

Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

CARMEN en #DCDW zijn ongetwijfeld de meest doorgewinterde specialisten op het gebied van leadopvolging en klantcontact in de automotive-wereld. Zij weten als geen ander wat er speelt en delen hun kennis graag met jou. Regelmatig verschijnen er blogs over actuele onderwerpen. Altijd met visie en kennis. Lees hier de laatste blogs.

Wat is uw beste prijs, zonder inruil?
14 februari 2018

Wat is uw beste prijs, zonder inruil?

Hoe ga je om met vragen over de beste prijs? In veel van mijn seminars doe ik vaak een paar dagen voor de bijeenkomst een kort onderzoek. Ik probeer te achterhalen hoe bedrijven (je kunt helaas geen verkopers direct via een portaal bereiken) reageren op een concrete vraag van een consument over een gebruikte voorraadauto. […]

Lees verder
Waarom 1 KPI vanuit een importeur niet werkt!
14 februari 2018

Waarom 1 KPI vanuit een importeur niet werkt!

Leads werden op niet bereikt gezet en er wordt gelijk een mail gestuurd om maar aan de tijdslimiet te voldoen. Soms heb je maar één zin nodig als voeding voor een artikel. De ietwat lange titel van dit artikel was zo’n zin. Hij werd gestuurd door een verkoper van een niet nader te noemen Duits […]

Lees verder
De Dacia case! Welk portaal brengt de meeste waarde?
10 februari 2018

De Dacia case! Welk portaal brengt de meeste waarde?

Gratis heeft geen waarde, dit bewijst het maar weer eens… Onlangs heb ik de Dacia van mijn schoonvader verkocht. Hij overleed te vroeg, wij bleven achter met de herinneringen en nog wat zaken die moesten worden afgewikkeld, waaronder een auto. De familie kwam voor die auto bij mij terecht. “Paul, verkoop jij de Dacia? Tuurlijk […]

Lees verder
Last Click Attributie niet altijd betrouwbaar voor waarde van portals
5 februari 2018

Last Click Attributie niet altijd betrouwbaar voor waarde van portals

Last Click Attributie vertelt niet altijd de hele waarheid over de waarde van portals. Afgelopen week kwam ik dit artikel tegen van Brian Pasch inzake de last click attributie. Een discussie die ook in Nederland vaak speelt. Immers kijken we graag naar de ROI van een portal vanuit leads. Dit zijn vaak slechts alleen email […]

Lees verder
Nieuwe Feature voor Wheelerdelta inzake biedingen op Marktplaats
3 februari 2018

Nieuwe Feature voor Wheelerdelta inzake biedingen op Marktplaats

Nu minimum bod mogelijk bij Wheelerdelta Wheelerdelta, een van de meest gebruikte tools om nieuwe en gebruikte auto’s online te zetten, heeft een nieuwe feature waarmee adverteren op Marktplaats voor veel dealers en autobedrijven makkelijker wordt. Verkopers vinden het meestal lastig als een koper te weinig geld biedt op een auto. Wat ook als lastig […]

Lees verder
Welke wijze van opvolgen van een online lead, met alleen een email adres?
22 januari 2018

Welke wijze van opvolgen van een online lead, met alleen een email adres?

De moeilijkste lead van allemaal? Alleen een email adres en geen reactie! Logisch, iedereen scoort liever via een makkelijke en snelle lay-up dan via een moeilijke driepunter. In autoland is het niet anders. Als verkoper wil je het liefst alleen leads waarbij telefoonnummer, NAW-gegevens, postcode en e-mailadres zijn achtergelaten, waarvan je weet dat de klant […]

Lees verder
Het einde van een tijdperk: “Vandaag 15 januari 2018 is de dag dat Nieuweautokopen.nl op ‘zwart’ gaat”
15 januari 2018

Het einde van een tijdperk: “Vandaag 15 januari 2018 is de dag dat Nieuweautokopen.nl op ‘zwart’ gaat”

Nieuweautokopen.nl stopt nu echt….of toch niet? Vandaag is het 15 januari en dat betekent dat het precies drie jaar geleden is dat ik mijn bedrijf Nieuweautokopen.nl aan eBay, en dus aan Marktplaats, verkocht. Tot aan de overname was het een turbulente reis met dalen en een paar kleine pieken en met de overname kwam aan […]

Lees verder
Heeft u al Facebook Messenger op uw website?
8 januari 2018

Heeft u al Facebook Messenger op uw website?

Messenger van Facebook is het nieuwe email Facebook is bij iedereen wel bekend en de meesten van ons zullen ook de berichtenservice van Facebook, Messenger, al wel eens gebruikt hebben. Op de desktop nog als onderdeel van de website, maar op de smartphone heeft Messenger zijn eigen app. En met de wetenschap dat meer dan […]

Lees verder
Klopt jouw definitie van ‘online succes’ nog wel?
3 januari 2018

Klopt jouw definitie van ‘online succes’ nog wel?

Samenvatting van dag 2 en 3 van #kain2017 Onlangs ben ik op een evenement geweest van David Kain in Amerika. Ik mocht op de tweede dag van het congres spreken over mijn reis van kelder naar eBay. Oftewel ik heb verteld over de weg die wij hebben afgelegd om succesvol te worden en te blijven. […]

Lees verder
Elke platform vereist zijn eigen manier van werken!
2 januari 2018

Elke platform vereist zijn eigen manier van werken!

Volg je een Marktplaats-lead op een andere manier op dan een eigen lead? We weten allemaal dat een post op LinkedIn een andere moet zijn dan een stuk op Facebook. Tenminste, daar ga ik vanuit. Nog zo’n voorbeeld: als je een typisch mannenproduct wilt verkopen, kies je dan voor een commercial op RTL8, op RTL4 […]

Lees verder
VorigeVolgende