2de dag op de #KAIN2016 digital succes workshop

2de dag gaf wederom aan dat het allemaal niet zo moeilijk is

calls

Op de tweede dag van de Kain Automotive en Friends Digital Succes Workshop waren er zeer interessante workshops te volgen. Vanaf vroeg in de ochtend tot in de avond (nee ik klaag niet) kregen wij negen presentaties van elk 45 minuten voorgeschoteld waarin de online automotive centraal stond. De presentatie die me het meeste is bijgebleven is die van Chip Perry van CallRevu. Hij heeft een onderzoek gedaan naar de afhandeling van tweemiljoen calls naar dealerbedrijven. Aangezien wij bij Nieuweautokopen.nl en bij Marktplaats call tracking hebben geïmplementeerd, zijn er verbanden te trekken en kunnen we leren hoe we succesvoller kunnen worden.

De beller is de koper

Het onderzoek toont aan dat je een aantal zaken wel en een aantal zaken zeker niet moet doen. Het zijn alleen hele basale zaken die tot problemen leiden. Als 20% van je calls niet worden opgenomen, en dat zijn die telefoontjes waarbij nog de moeite wordt genomen om te bellen voor meer informatie, dan weet je dat er meer potentieel te halen is uit je huidige marketingbudget. Op de #DCDW op 30 november zal ik uitvoerig in gaan op de telefoonleads.

Facebook is Google Adwords, maar dan 10 jaar geleden!

Een andere interessante presentatie was die van Facebook over hun nieuwe advertentieplatform. Dat is qua kosten het Google Adwords van 10 jaar geleden. We weten allemaal dat Adwords door het veilingprincipe steeds duurder wordt voor onder meer een CPC en CPL. Facebook werkt op een zelfde wijze, alleen door het ontbreken van substantiële concurrentie en een zeer hoog bereik, kun je daar wel slagen maken. Facebook liet aan de hand van veel voorbeelden zien welke advertenties wel en niet werken. Ook maakten ze duidelijk waarom ze eisen dat de advertentie meer uit beeld bestaat dan uit tekst.

Vandaag de derde dag!

Vandaag is de laatste dag van de conferentie met alleen een ochtendsessie met daarin wederom een aantal leuke presentaties van voornamelijk websitebouwers. Aan bod kwamen allerlei nieuwe features voor de dealerwebsites in Amerika. Ik ga zeker kijken welke wij kunnen gebruiken in Nederland.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul

Lees ook

Kijken of kopen - dit kan Marktplaats-data je vertellen!
13 november 2023

Kijken of kopen? Dit kan Marktplaats-data je vertellen!

Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!
3 november 2023

Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!

25 september 2023

Snelheid in leadopvolging is de norm!

18 september 2023

Auto’s verkopen in het buitenland, het blijft oppassen geblazen!